Arengust tulenevad vajadused
Montessori 3-6 aastaste rühmaruum on kujundatud vastama laste arengulistele vajadustele, pakkudes keskkonda, mis toetab nende terviklikku arengut. Toome neist ühed olulisemad välja.
Iseseisvuse vajadus
Montessori keskkonnas on kõik materjalid ja tegevused paigutatud nii, et lapsed saavad neid iseseisvalt kasutada. Riiulitel madalal kõrgusel selged märgistused ja õppevahendid, mis võimaldavad lastel valida ja kasutada neid ilma täiskasvanu abita.
Korra ja struktuuri vajadus
Keskkond on selge ja struktureeritud, kus iga ese ja tegevus on omal kohal. See aitab lastel luua seoseid ja arusaamist korrast ning nii on tal seda lihtsam mõista ja hoida
Liikumisvajadus
Montessori meetod soodustab vaba liikumist klassiruumis. Lapsed saavad liikuda vabalt ringi ja valida tegevusi, mis omakorda hõlmavad endas nii peen- kui ka jämemotoorika harjutusi.
Sotsiaalne suhtlus ja koostöö
Montessori rühmaruum soodustab koostööd ja suhtlemist. Lapsed õpivad töötama paaris või väikeste gruppidena aga ka üksi ning austama sõpra, kes soovib seda samuti teha.
Tähelepanu ja keskendumisvõime arendamine
Montessori keskkonnas on mitmeid tegevusi, mis nõuavad süvenemist ja keskendumist, täpsust ja korrektsust, oluline on ka ühe tegevuse ettevalmistus, protsess ise ning järgnevad tegevused, viimaseks on asjade selliselt tagasi panemine, et järgmine laps saaks sellega hästi toimetama hakata. On lubatud ühe ülesandega tegelemine nii kaua kui lapsel on selleks vajadus.
Kujutlusvõime ja loovuse arendamine
Montessori klassiruumis on palju võimalusi loovuse ja kujutlusvõime arendamiseks. Kunstinurk on avatud, ning seal lapsed saavad maalida, joonistada ja teha käsitööd just siis kui nad seda ise soovivad.
Emotsionaalse ja sotsiaalse stabiilsuse vajadus
Keskkond on loodud nii, et see pakub lastele turvalisust ja stabiilsust. Lapsed õpivad järgima igapäevaseid rutiine ja osalema rahulikes tegevustes, mis aitavad neil arendada enesekindlust ja emotsionaalset stabiilsust.