EluPuu looja
Mina olen Krisli.
Ma olen ema kolmele imelisele hingele.
Koos oma esimese lapsega sukeldusin Montessori Maailma. Juhuse tahtel olin Eesti Montessori Ühingu asutamise koosolekul ning hüppasin pea ees vette ja sain võimaluse anda panus ühingus juhatuse liikmena- see teekond sai alguse 2018 aasta kevadel.
Iga Montessori teemaline koolitus ja kursus on kinnitanud teadmist, et just sellises vaimus soovin oma lapsi kasvatada. Üha enam kasvab minu imeltus Maria Montessori vastu. See metoodika ühelt poolt võlub oma ilu ja lihtsuse poolest ja samal ajal oma süsteemsuse, detailirohkuse ja terviklikkusega. See on imeline viis, mis võiks saata last alates sünnist kuni täiskasvanuks saamiseni.
Meie juhendajad
On soojad, uudishimulikud ja hingega kohal.
AMI 3-6 aastaste Montessori rühma juhendaja
AMI 3-6 aastaste Montessori rühma juhendaja
Assistent
Hariduselt alushariduse pedagoog
Õuehoiu Metsapõnnid asutaja
läbinud AMI 3-6 assistendi kursuse
läbinud AMI 6-12 assistendi baaskursuse
Meist
Meie loome ruumi ja aja, et laps saaks oma loomulikus rütmis kasvada
Milline on Montessori rühma eripära?
Montessori rühmas on keskkond ettevalmistatud selliselt, et see toetaks iga lapse hetkelist arengu etappi, iseseisvat toimetamist, valikute tegemist, vastutuse võtmist. Lapsele antakse aega, et ta saaks sekkumatult keskendunult toimetada oma tähtsa töö kallal. Lastel on võimalus läbi oma meelte õppida, kogeda, eksperimenteerida ja avastada. Laps õpib hoolima ja hoolitsema nii enda kui ka teda ümbritseva keskkonna eest.
Üheaegselt on iga töö selles ruumis nagu mindfulnessi harjutus, milles on oluline ettevalmistus, protsess ja seda lõpetavad tegevused. See keskendunud tegevus loob sisemist rahu ja tasakaalu, õpetab distsipliini ja annab vabaduse!
Olulised erinevused tavalasteaiaga:
Õpivad koos lapsed vanuses 3-6 eluaastat.
Õpetaja on juhendaja. Juhendajad suhtuvad lapsesse igas hetkes ja toimetuses austusega.
Juhendaja üheks oluliseimaks ”töövahendiks” on lapsevaatlus.
Juhendaja loob ettevalmistatud keskkonna.
Keskkond on esteetiliselt ilus ja kutsuv, arvestab laste arenguetappe ja huvisid, on detailideni läbimõeldud ning soodustab laste iseseisvat toimetamist, annab võimaluse, teha tähtsat ja olulist tööd. Keskkond seab piirid ja annab vabaduse.
Terviklik Montessori vahendite kogu moodustab olulise osa ettevalmistatud keskkonnast. Vahendid on asetatud madalatele avatud riiulitele. Enamikes Montessori vahenditesse on sisse-ehitatud nö veakontroll, st vahend ise annab märku kui laps on mingis etapis teinud vea ning seeläbi saab ise võimaluse lahendada see uuesti.
Lapsi julgustatakse õppima vigadest, leidma lahendusi. Ükski element rühmas ei ole juhuslik, igal on oma eesmärk, et toetada last tema arengus.
Igat vahendit on ainult 1 seega lapsed peavad ootama, kuni teine on lõpetanud ja oma ”töö” tagasi viinud.
Hommikul on kolmetunnine töötsükkel, mille jooksul lapse keskendunud toimetamist ei segata.
Sõnades on kõike raske edasi anda, selles on nii palju detaile ja sisu ning samal ajal on see kõik nii lihtne ja loogiline. Seda peab oma silmaga nägema.
See on lihtsalt koht, kus kasvavad õnnelikud lapsed.
Õppevahendid
Lastel on sisemine motivatsioon õppida, avastada ja kogeda. Juhendaja saadab last selles protsessis kasutades õppevahendeid, mis vastavad just sel hetkel lapse arengust tulenevatele vajadustele.
Eeskuju
Kõik see, mida laps näeb, mitte ainult ei jää talle meelde vaid saab tema hinge osaks. Me ei ütle lapsele kuidas teha, me näitame.
Austus lapse vastu
Juhendajad suhtuvad lapsesse uudishimu ja imetlusega. Laps on saab olla tema ise, ta on märgatud ja hoitud.
Keskendunud laps on püha
Keskendunud laps on õnnelik! Laps, kellele on antud võimalus teha oma tähtsat tööd tunneb ennast olulise ühiskonna liikmena.
Meie visioon
Meie Missioon
See on enamat kui lihtsalt lasteaed.
See on lapsele kui teine kodu, ta on siin hoitud
Lapsele antakse aega, et oma loomulikus rütmis kulgeda, ta on märgatud ja väärtustatud.
Lapses on kõik olemas, meie aitame tema päris olemusel õide puhkeda.